Luni,  26. August 2019  -  07:27:12
Poker, Sports Betting, Casino Poker, Sportwetten, Casino BonusBonusBonus.cz BonusBonusBonus.sk Poker, kasyno, bukmacher BonusBonusBonus.hu BonusBonusBonus.ru Poker, Sports Betting, Casino

Formula 1 – Istoria sportului și cele mai rapide case de pariuri


William Hill

 

Cuprins:

 

Simte energia Formulei 1

Formula 1 are la bază o întreagă serie de reguli. Este vorba despre varianta actuală, creată de Organizaţia Guvernamentală Mondială a curselor de automobile, numită şi Federația Internațională de Automobile (FIA). Dacă sunteți un împătimit al pariurilor online, demaraţi alături de noi la marea cursă, profitând de cele mai bune oferte de bonus la înregistrare. Vă recomandăm casa de pariuri Sportingbet - una dintre cele mai populare case de pariuri din lume.

Bookmakers offering Formula 1 Bets
Bonus
Visit Ladbrokes now! £30
Visit Bet 365 now! €100
Visit William Hill now! £25
Visit Betsafe now! €25
Visit IBCBET now! Pariuri fără limite


Formula 1 – Trecut, prezent și viitor
betibc-3bookmakers-250x250-ro
Risk Free Bets
Unibet Casino
Roulette Promotion
William Hill Română

Prima ediţie a Campionatului de Formula 1 a avut loc în anul 1950. Până la această dată nu exista un set de reguli standardizate; de exemplu, până în anul 1937, nu era stabilită o anumită mărime a motoarelor utilizate pentru automobilele participante în cursă. În aceeași perioadă s-a născut și renumita cursă Grand Prix din Monaco. Această cursă a rămas una dintre cele mai deosibite, deoarece nu are loc pe o pistă special amenajată, ci, dimpotrivă, se desfășoară pe străzile orașului Monte Carlo. În primele 2 sezoane ale cursei (anii 1950 și 1951), modelul Alfeta de la Alfa Romeo a fost lider al acestor evenimente, datorită motorului turbo din dotare, dar şi a piloţilor Giuseppe Farina și Juan Manuel Fangio. La sfârşitul anului 1951, compania Alfa Romeo s-a retras din competiţie, având în spate o carieră de 20 de ani plină de succes. În 1954, Compania Mercedes a decis să se reîntoarcă în această competiţie, respectând cerințele cu privire la mărimea motorului – începând cu acest an, în concurs au voie să participe doar automobilele cu capacitatea cilindrică de până la 750 cm³ pentru motoarele turbo, respectiv până la 2500 cm³ pentru motoarele cu aspiraţie. La scurt timp după introducerea modelului Mercedes-Benz de către companie, pilotul Juan Manuel Fangio a câştigat titlul. Între anii 1961 și 1965, regulile aplicate anterior echipelor de Formula 2, au fost adoptate și în circuitul Formulei 1, permiţând astfel companiei Ferrari să intre în ligă. Acest lucru a creat un dezavantaj pentru echipele mici precum Vanwall, Cooper, Lotus şi BRM, deoarece acestea nu-şi puteau crea propriile motoare, depinzând de compania Coventry-Climax. În anul 1962 , compania Porsche a încercat să intre în liga Formulei 1, însă din cauza costurilor ridicate aceştia au retras echipa din competiţie. În următorii ani, regulile referitoare la motorizarea mașinilor de cursă s-au aflat în continuă schimbare. În acea perioadă, echipa care s-a impus cel mai mult pe pieţele circuitelor de Formula 1 a fost Lotus, situația luând o altă întorsătură în momentul în care compania Cosworth a făcut ca motorul mașinii Ford-DFV-V8 să fie disponibil tuturor echipelor participante (motor care anterior era folosit doar de Lotus 49).

Astfel, legendarul motor V8 a devenit cel mai popular motor, înregistrând cele mai mari succese din toate timpurile - cu acest motor diverse echipe au câştigat în total 155 de curse individuale și 12 Campionate Mondiale. În perioada anilor 1970, datorită perfecţionării constante a normelor de siguranţă aplicate pentru cursele de Formula 1, au fost închise multe circuite legendare de lungimi mari, precum Nürburgring în Germania. Printre principalele motive s-au numărat: lăţimea insuficientă a pistei, insuficiența capcanelor de pietriş și lungimea exagerată a pistelor, care rezulta în intervenţia întârziată a medicilor în caz de accidente. În jurul anilor 1980, motoarele cu compresor turbo au început să fie mai utilizate decât motoarele cu aspiraţie, iar în 1986 a apărut cea mai puternică mașină de cursă lansată până la acel moment – modelul Benetton-BMW. Acest tip de maşină producea până la 1350 de cai putere, deși pe termen lung aceste performanţe erau mult mai slabe. Datorită apariției invențiilor tehnice și electronice din ce in ce mai sofisticate de la începutul anilor 1990, dotările de asistenţă ale pilotului precum suspensiile active, controlul tracțiunii și ABS-ul constituiau elemente comune din dotările unui automobil, în special în cazul echipei Renault-Williams. În anul 1994 a fost interzisă folosirea acestor echipamente. Din cauza a 2 accidente îngrozitoare care au avut loc în perioada sezonului din 1994, au fost din nou impuse anumite cerințe, de data aceasta mult mai stricte, cu privire la capacitatea motorului. Ce părere aveți despre schimbarea permanentă a regulamentului Formulei 1? Dar despre cele mai memorabile accidente? Depinde sau nu depinde succesul unei echipe de bugetul acesteia? Vizitați forumul nostru și împărtășiți-vă părerile cu privire la aceste subiecte.

bwin

Campionatele Mondiale

În fiecare an, în cadrul desfășurării Campionatului Mondial al Formulei 1, sunt desemnaţi cei mai buni piloţi de Formula 1 și cea mai bună echipă de constructori de automobile.

În cazul piloţilor, celor mai buni 8 participanţi li se acordă un anumit număr de puncte, iar la sfârșitul sezonului câștigă pilotul care a acumulat cel mai mare punctaj. Din moment ce fiecare echipă deţine 2 mașini, respectiv 2 piloţi care participă în cursă, cea mai bună echipă se desemnează prin calcularea sumei punctajului obţinut de cei doi şoferi în timpul unui sezon. Începând cu anul 2003, a intrat în vigoare următorul sistem de punctare:

  • Primul loc: 10 puncte
  • Al 2-lea loc: 8 puncte
  • Al 3-lea loc: 6 puncte
  • Al 4-lea loc: 5 puncte
  • Al 5-lea loc: 4 puncte
  • Al 6-lea loc: 3 puncte
  • Al 7-lea loc: 2 puncte
  • Al 8-lea loc: 1 punct

Prin cursele sale captivante, Formula 1 oferă fanilor săi o multitudine de posibilităţi de pariere. Dacă doriţi să realizaţi câștiguri cât mai mari, vă recomandăm să vizitaţi rubrica noastră Live Scores şi să comparaţi cotele oferite de diferite case de pariuri online. Noi, cei de la BonusBonusBonus, vă recomandăm să folosiţi casa de pariuri bet365. Dacă vizitați site-ul direct de aici, veţi beneficia de un bonus special la înregistrare.

Grand Prix

Cursele individuale care alcătuiesc un sezon al Formulei 1 sunt numite curse Grand Prix (Premiile Mari). De obicei fiecare Grand Prix este numit în funcţie de țara în care se desfășoară. În cazul în care în aceeași țară trebuie să se desfășoare mai multe curse, celei de-a 2-a curse a sezonului i se atribuie un alt nume. Spre exemplu, cea de-a 2 cursă din Marea Britanie, Spania sau Germania a fost denumită Grand Prix-ul European. Distanţa parcursă de automobile în cadrul unui circuit de Grand Prix este de aproximativ 305 km (189,52 mile), cu excepția celei din Monte Carlo, unde distanța a fost redusă la 260,520 km (161.88 mile). Aceste măsuri au fost luate pentru ca durata unei curse să nu depăşească 2 ore, întrucât, din cauza străzilor înguste și pline de viraje, automobilele nu puteau accelera peste viteza de 150 km/h (aproximativ 93 de mile pe oră). Piloţii au un orar foarte încărcat în momentul desfăşurării curselor de weekend. În cadrul Grand Prix-ului, există 2 antrenamente care au loc vineri (sau joi în cazul curselor Grand Prix din Monaco), alte antrenamente care au loc sâmbătă, iar sesiunea de calificare se organizează duminică. Cursa propriu-zisă începe după efectuarea așa numitei ture de formare.

Sesiunea de calificare

Pe parcursul primelor 15 minute, toți piloții pot rula pe circuit folosind o cantitate nelimitată de combustibil. La sfârșitul celor 15 minute, șase piloți cu cei mai slabi timpi sunt eliminaţi de pe pistă, ei urmând să ocupe ultimele 6 locuri ale grilei de start. Aceste mașini pot parcurge cursa cu rezervorul plin de combustibil. După o pauză de șapte minute, timpii sunt resetați, iar cele 16 automobile rămase în competiţie participă la cea de-a 2-a sesiune de calificare, care se desfăşoară la fel, pe o perioadă de 15 minute. În acest interval de timp, la fel ca şi în prima sesiune, piloții pot efectua un număr nelimitat de ture de circuit. La finalul celor 15 minute, 6 piloți cu cei mai slabi timpi sunt înlăturați, ei ocupând locurile 11 – 16 ale grilei de start. După alte 8 minute de pauză, timpii sunt iarăși resetați, iar sesiunea finală de 15 minute determină competiția între cei 10 piloți rămași. Astfel se întocmește un nou clasament pe baza căruia se stabilesc pozițiile 1- 10 ale grilei de start. Din nou, mașinile pot efectua un număr nelimitat de ture de circuit. În momentul în care începe cursa, mașinile trebuie să intre pe pistă cu aceeași cantitate de combustibil cu care au început sesiunea de calificare.  

Betfair ro 300x250

Regulamentele și steagurile comisarilor de cursă

Începând cu sezonul din 2006 este permisă schimbarea anvelopelor. Motorizarea obligatorie pentru mașinile din Formula 1 este următoarea: motoare V8 cu capacitatea cilindrică de 2,4 litri. Pe lângă aceasta, toate echipele Formulei 1 au semnat o înțelegere care presupune limitarea zilelor de probă ale unui sezon la 36 de zile. În cazul în care unul dintre piloți încălcă vreo regulă sau nu respectă normele de viteză stabilite, acesta va suporta anumite sancțiuni. Bineînţeles, toate aceste lucruri sunt comunicate pilotului de către comisarii de cursă, prin diverse steaguri de semnalizare. Steagurile sunt, de asemenea, folosite pentru a avertiza piloții asupra diverselor situații periculoase apărute în cadrul cursei. Încă mai căutaţi cele mai bune cote pentru a vă putea plasa pariurile? Atunci verificați rubrica noastră exclusivă Scoruri Live.

---

Tag Cloud

---